HENDRICK’S FLORA ADORA CREËERT BUZZ MET GEHEIME BLOEMENMIX

Hendrick’s presenteert FLORA ADORA, een heerlijk verfrissende bloemengin – de nieuwe ​ limited edition afkomstig uit het Cabinet of Curiosities van Hendrick’s

Girvan, Schotland. Hendrick’s Gin pakt uit met een nieuwe limited release in zijn Cabinet of Curiosities. Hendrick’s FLORA ADORA is geïnspireerd op het bloemenboeket waar onze kleine gevleugelde vriendjes op afkomen en het kostbare ecosysteem mee bestuiven. De basis van de nieuwe gin is dan ook een verfrissende bloemeninfusie. Hendrick’s FLORA ADORA is perfect voor een ontspannen onderonsje. Zijn bedwelmende bloemenaroma vult de lucht, zijn fris kruidige karakter is op en top Hendrick’s. De basis van jeneverbes en koriander wordt ondersteund door een heldergroene noot en zalig zoete bloementoetsen.

De nieuwe gin wordt gemaakt in het Hendrick’s Gin Palace aan de woeste kusten van Ayrshire in het zuidwesten van Schotland en draagt duidelijk de signatuur van Meester-Distilleerder Lesley Gracie. Gefascineerd door de wervelende dans van de insecten in haar tuin gebruikte ze haar favoriete bloemenboeket als inspiratiebron voor de infusie die Hendrick’s FLORA ADORA zijn karakter geeft.

De gin smaakt heerlijk met tonic en een schijfje komkommer, maar doet het ook bijzonder goed in een Wildgarden Cup – een mix van verse munt, verfrissende komkommer en sappige frambozen, aangelengd met tintelfrisse citroenlimonade.

Hendrick’s Meester-Distilleerder Lesley Gracie vertelt: “Ik vind het ongelooflijk ontspannend om de vlinders en bijen in mijn tuin aan het werk te zien. Het fascineert me dat ze bepaalde bloemen bezoeken en andere links laten liggen. Net die bloemen die meer in trek zijn gebruikte ik voor de bloemenblend van Hendrick’s FLORA ADORA.”

Ally Martin, Hendrick’s Global Ambassador, voegt hieraan toe: “Het Hendrick’s Gin Palace is Lesleys speeltuin en inspiratiebron. Toen het openging zaaide Lesley overal zaadjes van wilde bloemen die op verschillende tijdstippen bloeien zodat haar omgeving er telkens opnieuw anders uitziet. Net als Lesley is alles hier constant in beweging. Haar bedwelmende, verfrissende bloemeninfusie bevat enkel bloemen die in de smaak vallen bij nectarzoekende insecten. De signatuurroos ontwikkelt zich in de typische Hendrick’s-stijl pas helemaal op het einde.”

Ontdek de betoverende natuur en het bloemenboeket uit de tuin in Hendrick’s FLORA ADORA.

Beschikbaar bij de betere drankenhandel, bars en supermarkten vanaf heden.

Aanbevolen verkoopprijs: 47,95€ (70 cl)

Meer informatie vindt u op www.hendricksgin.com/hendricks-flora-adora

Ga voor afbeeldingen in hoge resolutie naar de Hendrick's Gin mediaroom

DEGUSTATIE HENDRICK’S FLORA ADORA

Hendrick’s FLORA ADORA is een nieuwe smaak in het rijke assortiment van het merk. De heerlijk frisse, betoverende bloemengin heeft de ronde signatuurstijl van het huis en bevat een geheim boeket van bloemen die bijzonder aantrekkelijk zijn voor vlinders en bijen.

• AROMA: een verleidelijk aroma van fascinerende bloemen en een fris, kruidig karakter in de klassieke Hendrick’s-stijl.
  • DEGUSTATIE: de basis van jeneverbes en koriander wordt versterkt door een heldergroene noot en uitgesproken, zalig zoete bloementoetsen.

Ons vakmanschap drink je met verstand

OVER LESLEY GRACIE

Meester-Distilleerder bij Hendrick’s Gin, Lesley Gracie, is afkomstig uit Yorkshire. Na een opleiding chemie ontwikkelde ze een fascinatie voor smaken en de manier waarop ze met elkaar samenwerken. Ze visualiseert smaken als vormen en slaagt erin om al haar elixirs een ronde, evenwichtige smaak te geven. In 1999 werd Gracie benaderd door de achterkleinzoon van William Grant, Charles Gordon, die haar vroeg om de 'ultrapremium' gin te creëren die Hendrick's zou worden. Als Meester-Distilleerder leidde ze de ontwikkeling van deze bijzondere gin in goede banen en werd ze verantwoordelijk voor de ontwikkeling van alle innovatieve dranken bij Hendrick's.

De voorbije twintig jaar tekende Lesley Gracie voor talloze baanbrekende releases bij Hendrick’s. In haar laboratorium in het Hendrick's Gin Palace verzamelt ze plantenextracten, distillaten en experimentele vloeistoffen in een gesloten kast, haar Cabinet of Curiosities. In haar experimenten verlegt Lesley Gracie grenzen. Op zoek naar nieuwe smaken waagt ze zich zelfs tot in het Venezolaanse regenwoud.

Lesley is gek op dieren. Ze heeft twee schildpadden en wandelt graag met haar hond Jock. Ze heeft een voorliefde voor zalmvissen en verkent graag het ruige Schotse platteland in haar camper, die ze liefkozend Ted noemt.

AWARDS/MIJLPALEN

• 2022 - Walpole 2022 Power List (lijst van de vijftig meest invloedrijke personen in de Britse luxesector)
  • 2021 - Lifetime Achievement Award op de The Spirits Business Awards 2021
  • 2021 - Grand Rectifier van de Gin Guild
  • 2021 – Opgenomen in het Gin Magazine Hall of Fame
  • 2018 - ‘Gin Distiller of the Year' op de World Gin Awards

OVER HENDRICK’S GIN

HENDRICK’S GIN is een heerlijke premium gin die verrast met enkele ongebruikelijke twists. In tegenstelling tot een gewone gin wordt HENDRICK’S GIN in Schotland gedistilleerd in loten van slechts 500 liter per keer. Enkel HENDRICK’S GIN bevat naast infusies van komkommer en rozenblaadjes, ook een mix van 11 planten die de gin een heerlijke frisheid en een zalig bloemenaroma geven. HENDRICK’S GIN wordt gedistilleerd in twee erg verschillende distilleerkolven, een Carter-Head en een antieke koperen Bennet-kolf. Zij geven de gin een hemels zacht karakter met tegelijk lichte en complexe toetsen.

OVER WILLIAM GRANT & SONS

William Grant & Sons Holdings Ltd is een onafhankelijke familiale distilleerderij met de hoofdzetel in het Verenigd Koninkrijk. Ze werd in 1887 opgericht door William Grant. Vandaag is het wereldbedrijf van premium sterkedrank in handen van de zevende generatie van de familie. Ze distilleert enkele van de grootste merken Scotch whisky ter wereld, waaronder Glenfiddich®, de meest bekroonde single malt wereldwijd, The Balvenie®, een assortiment ambachtelijke single malts, en Grant’s®, de op twee na grootste blended Scotch ter wereld. De onderneming distilleert ook andere emblematische merken sterkedrank als Hendrick’s® Gin, Sailor Jerry®, Tullamore D.E.W.® Irish Whiskey, Monkey Shoulder® en Drambuie®.

Francine De Caluwe

oona agency Antwerp